Školní jídelna Ivančice
AKTUALITY
28.05.2018
Informace ke zpracování osobních údajů

celý článek...
Informace ke zpracování osobních údajů
10.10.2017
Přijďte k nám na večeři
Přijměte pozvání na naši tradiční akci Kdy? v pátek 20.10.2017 v 17.30 h
celý článek...
Přijďte k nám na večeři
26.09.2017
Informace pro rodiče
Určitě s Vaším dítětem někdy řešíte problém, že mu ve školní jídelně nechutná, že dostává malou porci apod. Moc si vážíme toho, že s dětmi o stravování mluvíte. Dítě potřebuje přiblížit pro něj neznámou potravinu, poznat její význam pro zdravý růst. Dokon
celý článek...
Informace pro rodiče
11.08.2017
Počty stravovacích dnů ve školním roce 2017/2018

celý článek...
Počty stravovacích dnů ve školním roce 2017/2018
11.08.2017
Vyřízení stravného na nový školní rok
Zde najdete informace o tom, jak můžete vyřídit stravování dítěte na nový školní rok 2017/2018. Termín : od 22.8.2017 v době od 7.00 do 14.30 ŠJ Na Brněnce, vchod vedle Gymnázia do zahrady. 4. 9.2017 v době od 10.00 do 11.30 výdejna Komenského nám.
celý článek...
Vyřízení stravného na nový školní rok
21.06.2017
Hodnocení plnění kritérií projektu Zdravá školní j
V dokumentech bylo zveřejněno hodnocení plnění kritérií projektu Zdravá školní jídelna, do kterého jsme se zapojili.Hodnocení plnění kritérií projektu Zdravá školní j
12.05.2017
Den mrkve a den hygieny rukou
Ve fotogalerii jsou zveřejněny fotky z konaných akcíDen mrkve a den hygieny rukou
20.04.2017
Den hygieny rukou
KDE? vestibul Školní jídelny Ivančice, Na Brněnce 1 KDY? 4.5.2017 od 9.40 h
celý článek...
Den hygieny rukou
27.03.2017
Den mrkve
Pojďte s námi oslavit DEN MRKVE Kdy? Úterý 4.4.2017 Kde? ve Školní jídelně Ivančice Jak? Součástí celého menu je právě mrkev, a to v různých podobách A co se očekává od Vás? Přijďte v oranžovém tričku a za tuto spolupráci dostanete odměnu, kte
celý článek...
Den mrkve
29.11.2016
Den otevřených dveří 2016
Den otevřených dveří 2016
27.09.2016
Přijďte k nám na večeři
Přijměte pozvánku a přijďte ochutnat z toho, co připravujeme v rámci školního stravování.
celý článek...
Přijďte k nám na večeři
16.08.2016
Naše jídelna je zařazena do projektu Zdravá školní
Za vznikem projektu Zdravá školní jídelna stojí odborníci na výživu ze Státního zdravotního ústavu ve spolupráci s týmem hygieniků. Projekt podporuje také Ministerstvo zdravotnictví a iniciativa Vím co jím.
celý článek...
Naše jídelna je zařazena do projektu Zdravá školní
29.09.2015
Přijďte k nám na večeři
Zveme Vás na akci Přijďte k nám na večeři. Přijďte ochutnat z naší nabídky
celý článek...
Přijďte k nám na večeři
16.08.2015
Novinky ve výběru stravného

celý článek...
Novinky ve výběru stravného
16.08.2015
Jak přihlásit stravu, pokud má strávník přeplatek

celý článek...
Jak přihlásit stravu, pokud má strávník přeplatek
05.02.2015
Změny v organizaci výdeje do jídlonosičů - výdejna
Dochází ke změně podmínek pro výdej do jídlonosičů.
celý článek...
Změny v organizaci výdeje do jídlonosičů - výdejna
05.02.2015
Změny výdeje do jídlonosičů - Na Brněnce

celý článek...
Změny výdeje do jídlonosičů - Na Brněnce
26.11.2014
Informace o obsažených alergenech

celý článek...
Informace o obsažených alergenech
14.11.2014
Den otevřených dveří
22. listopadu 2014 od 9.00 do 15.00 hDen otevřených dveří
10.11.2014
Upozornění
Od 18.11.2014 nebude na výběr ze 2 chodů, a to z organizačních důvodů.Upozornění
07.10.2014
Změna doby pro příjem hotovosti
POZOR ZMÉNA!
celý článek...
Změna doby pro příjem hotovosti
16.09.2014
Přijďte k nám na večeři

celý článek...
Přijďte k nám na večeři
06.08.2014
Prodej stravného na měsíc září
Stravné na měsíc září bude probíhat takto
celý článek...
Prodej stravného na měsíc září
05.06.2014
Přeplatky stravného

celý článek...
Přeplatky stravného
27.11.2013
Vaření s Vitanou a Den rýže

celý článek...
Vaření s Vitanou a Den rýže
27.11.2013
Ohlednutí za Dnem otevřených dveří

celý článek...
Ohlednutí za Dnem otevřených dveří
20.11.2013
Rozsvícení vánočního stromu
Dovolujeme si Vás pozvat na tradiční akci, na které pro Vás připravíme občerstveníRozsvícení vánočního stromu
14.10.2013
21. října Den původních odrůd jablek

celý článek...
21. října Den původních odrůd jablek
07.10.2013
Přijďte k nám na večeři 25.10.2013
Přijměte pozvání na večeři
celý článek...
Přijďte k nám na večeři 25.10.2013
22.08.2013
Přihláška ke stravování

celý článek...
Přihláška ke stravování
25.03.2013
Úprava cen
Od 1.4.2013 se ceny mění následovně:
celý článek...
Úprava cen
12.03.2013
Prodej na duben 2013
Prodej stravného na měsíc duben bude probíhat v následujících dnech:
celý článek...
Prodej na duben 2013
01.03.2013
Školní jídelna Ivančice je plátcem DPH
Od 1.3.2013 je naše organizace plátcem DPH. Ceny závodního stravování, doplňkové činnosti a svačin jsou v měsíci březnu platné a zahrnují i DPH. Od 1.4.2013 dojde k úpravám ceny, která zohlední právě daň z přidané hodnoty. Stravování dětí (obědy) se DPH n
celý článek...
Školní jídelna Ivančice je plátcem DPH
29.10.2012
Přijdte k nám na večeři 12.10.2012
Ve fotogalerii je uveřejněno několik fotografií z Akce Přijďte k nám na večeřiPřijdte k nám na večeři 12.10.2012
05.09.2012
Přijďte k nám na večeři
Tak jako každý rok i letos si Vás dovolujeme pozvat na naši jíž téměř tradiční akci Přijďte k nám na večeři aneb nahlédněte pod pokličku školní jídelny potřetí. Bližší informace v textu
celý článek...
Přijďte k nám na večeři
16.07.2012
Změna ceny obědů od 1.9.2012
Upozorňujeme, že od 1.9.2012 dochází vzhledem k neustálému růstu cen potravin k navýšení ceny oběda ve všech kategoriích
celý článek...
Změna ceny obědů od 1.9.2012
07.11.2011
Den otevřených dveří
Dne 26.11. 2011 se od 9.00 do 15.00 hodin koná v prostorách Školní jídelny Ivančice, Na Brněnce 1 DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ Přijďte si prohlédnout prostory školní kuchyně a také ochutnat, co jsme pro Vás připravili. Srdečně zvou zaměstnanci Školní jídelnyDen otevřených dveří
22.09.2011
Přijďte k nám na večeři podruhé
Srdečně zveme všechny rodiče, prarodiče a příbuzné našich strávníků i celou veřejnost na Přijďte k nám na večeři aneb nahlédněte pod pokličku školní jídelny podruhé
celý článek...
Přijďte k nám na večeři podruhé
24.06.2011
Odhlášky z června přecházející do září
Obědy odhlášené v měsíci červnu se nepřevádí automaticky do září. Datum, na které se má oběd přihlásit je nutné domluvit v jídelně. V případě zájmu přeplatky můžete vyzvednout s písemným souhlasem rodičů, příp. požádat o převod na účet.
celý článek...
Odhlášky z června přecházející do září
21.06.2011
UPOZORNĚNÍ
VZHLEDEM K UKONČENÍ ŠKOLNÍHO ROKU PROSÍM O PROVEDENÍ ODHLÁŠEK A PŘIHLÁŠEK NA 27.6. - 30.6. DO PÁTKU 24.6.DO 14.00 H. NA POZDĚJŠÍ ZMĚNY NEBUDE BRÁN OHLED
celý článek...
UPOZORNĚNÍ
12.04.2011
Stravné na měsíc červen 2011
Stravné na červen se bude vybírat v následujících termínech:
celý článek...
Stravné na měsíc červen 2011
12.04.2011
Dotazník spokojenosti
Vážení strávníci, znovu se na Vás obracím s prosbou o vyplnění dotazníku spokojenosti se stravováním ve Školní jídelně Ivančice. Tentokrát přímo na webových stránkách. Děkuji za spolupráci a budu se těšit na Vaše názory a připomínky.Dotazník spokojenosti
28.03.2011
Hodnocení jídelníčku za měsíc únor
Redakcí Jídelny.cz jsme nechali zhodnotit jídelníček za měsíc únor.
celý článek...
Hodnocení jídelníčku za měsíc únor
17.01.2011
Hodnocení jídelny v rámci testu škoních jídelen
Jídelníček naší jídelny byl vybrán a hodnocen. Více informací najdete v odkazu
celý článek...
Hodnocení jídelny v rámci testu škoních jídelen
09.12.2010
Stravování cizích strávníků
Měli byste zájem o stravu ze Školní jídelny formou odnesení si jídla v jídlonosičích? Nahlaste prosím svůj zájem paní MuchovéStravování cizích strávníků
17.12.2009
Upozornění
Strávníci, kteří na daný den nemají objednaný oběd, nebudou v době výdeje vstupovat do jídelny.Upozornění
26.05.2009
Internetové objednávky
Od 1.6.2009 se může přihlašovat (odhlašovat), volit jídlo prostřednictvím internetových stránek.
celý článek...
Internetové objednávky
14.04.2009
Nová verze www prezentace
od 1.4.2009 jsme pro Vás připravili zcela novou prezentaci naší jídelny včetně funkce tisku jídelníčků.Nová verze www prezentace

 

Vnitřní řád Školní jídelny Ivančice
 
Úvod
Vnitřní řád zařízení školního stravování je vydán podle zákona č. 561/2004 Sb.(školský zákon), vyhlášky MŠMT č. 107/2005 Sb. O školním stravování a vyhlášky MŠMT č. 84/2005 Sb. O závodním stravování v platném znění a dalších platných právních předpisů.
Vnitřní řád upravuje práva a povinnosti dětí, žáků, studentů a zákonných zástupců, provoz zařízení a jeho vnitřní režim, podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, ochrany před sociální patologickými jevy a před projevy diskriminace, podmínky zacházení s majetkem ze strany strávníků
Obsahuje:
A.    Provozní řád školní jídelny
B.     Provozní řád kuchyně
 
A. Provozní řád školní jídelny
 
Úvod
1.      Školní jídelna Ivančice zajišťuje stravování
·         pro děti mateřské školy ZŠ a MŠ Řeznovice, příp. dětí Dětského centra SVČ Ivančice v rozsahu 1 oběd denně v době pobytu dítěte ve škole (školském zařízení) za cenu stanovenou finančním normativem podle vyhlášky o školním stravování
·         pro žáky základních škol (ZŠ TGM Ivančice, ZŠ V.Menšíka Ivančice, ZŠ a MŠ Řeznovice) v rozsahu 1 oběd denně v době pobytu žáka ve škole za cenu stanovenou finančním normativem podle vyhlášky o školním stravování,
·         studentů Gymnázia Jana Blahoslava Ivančice (GJB)  v rozsahu 1 oběd denně v době pobytu studenta ve škole za cenu stanovenou finančním normativem podle vyhlášky o školním stravování,
·         pro zaměstnance škol a školských zařízení v rozsahu 1 oběd denně v době pobytu v zaměstnání  (zákon o závodním stravování) a
·         pro cizí strávníky (jednotlivci nebo organizace) do jídlonosiče.
 
Pro žáky ZŠ TGM Ivančice a studenty GJB Ivančice a zaměstnance těchto zařízení nabízí v rámci doplňkové činnosti dopolední svačinu.
První den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole nebo školském zařízení se považuje za pobyt ve škole nebo školském zařízení.
 
2.      Přihlašování ke stravování
Ke stravování se musí strávníci, zaměstnanci i cizí strávníci řádně přihlásit vyplněním písemné přihlášky, která slouží zároveň jako podklad pro vedení školní matriky školského zařízení. Přihláška musí být kompletně vyplněna a vrácena před zahájením stravování. Přihláška se vyplňuje na každý školní rok.
Při přihlášení ke stravování je strávníkovi za zálohu 110,- Kč vydán aktivovaný čip. Tímto se strávník prokazuje u výdejního okénka. Pomocí čipu lze také měnit chody a odhlašovat obědy na objednávkovém terminálu v jídelně. Čip slouží po celou dobu školní docházky dítěte v jednotlivých školách, kterým školní stravování poskytujeme.  Po ukončení stravování je proti čipu strávníkovi vrácena záloha 100,-(u čipů vydaných do 10/2011) nebo 110,- (čipy vydané po tomto datu), a to v případě vrácení vlastního nepoškozeného čipu.
 
3.      Ceny stravného
Strávníci jsou zařazeni do věkových skupin, pro  které jsou stanoveny tyto finanční normativy:  
1.
Děti MŠ od 3 do 6 let
Kč 20,-
2.
Děti MŠ od 7 do 10 let
Kč 23,-
 
Žáci ZŠ od 7 do 10 let
Kč 23,-
3.
Žáci ZŠ od 11 do 14 let
Kč 25,-
 
Studenti GJB od 11 do 14 let
Kč 25,-
4.
Žáci ZŠ 15 a více let
Kč 26,-
 
Studenti GJB 15 a více let
Kč 26,-
5.
Závodní stravování a cizí strávníci
Kč 59,--65 Kč vč. DPH
6.
Svačinka 7- 10 let
Kč 10,-
 
Svačinka 11 a více let
Kč 12,-
 
Do věkových skupin jsou strávníci zařazování na dobu školního roku, ve kterém dosahují věku podle bodů 1-4. Školní rok je chápán od 1.září do 31.srpna.
 
4.      Výběr stravného
Strávník, případně zákonný zástupce může zvolit z následujících variant
·         Hotově u stravenkářky školní jídelny Na Brněnce  nebo v předem stanovených termínech (oznámeno na plakátech v budově školy nebo na webových stránkách) v prostorách jídelny na Komenského nám. 7
·         Převodem na účet  86-1578600277/0100 u Komerční banky po přidělení variabilního symbolu. Ten přidělí stravenkářka na žádost strávníka nebo jeho zákonného zástupce.
·         Fakturou  za uplynulý měsíc – na základě smlouvy s organizací
Stravné musí být uhrazeno do konce předchozího měsíce na měsíc následující. Případné odhlášky se odečítají v následujícím období. V případě plateb převodem je nutné uhradit nejpozději do 20. dne předchozího měsíce, aby včas byla platba převedena na účet Školní jídelny a mohla být strávníkovi připsána tak, aby od 1.dne následujícího měsíce měl zajištěnou stravu.  
Přeplatky se vyúčtovávají jedenkrát ročně (zpravidla po skončení školního roku), nebo v případě, že strávník ukončí stravování. Přeplatky se převádí do dalšího školního roku, pokud strávník (u osob mladších 18 let zákonný zástupce) nepožádá písemně o jeho vrácení. V žádosti musí být uvedeno jakým způsobem má být přeplatek vrácen, v případě převodu hotovosti na účet je třeba uvést číslo účtu.
 
5.      Přihlašování a odhlašování jídla
Svačiny lze přihlásit nejpozději do 14.00 h předchozího dne pouze na období min. 5 stravovacích dnů za sebou. Odhlásit lze pouze v případě nepřítomnosti ve škole.
Obědy se přihlašují na celý měsíc nebo jen na vybrané dny. Oběd zahrnuje polévku, hlavní jídlo, nápoj, případně další doplněk – zeleninový salát, ovoce, moučník, mléčný výrobek.
Jídelní lístek je sestavován na základě nutričních požadavků, zásad zdravé výživy s ohledem na dodržování spotřebního koše vybraných potravin. Pestrost je uplatňována tak, aby byla zajištěna nejen během dne, ale i týdne a celého měsíce. Dbá se o střídání jídel masitých, polomasitých, bezmasých a zeleninových. Syrová zelenina či ovoce se podávají dle možnosti co nejčastěji. Jídelní lístek umožňuje zpravidla nabídku ze 2 chodů. Je vyvěšen na nástěnkách v prostorách jídelny, na webových stránkách jídelny
 Po zaplacení stravného je rozepsán automaticky jednotlivým strávníkům chod č. 1. V případě zájmu lze na chod č. 2 změnit následovně:
·         Prostřednictvím objednávkového terminálu – přiložením čipu. Takto lze objednávat nejpozději do 14.00 h předchozího dne.
·         Přes systém internetového objednávání – strávník si musí vyzvednout přihlašovací údaje a přihlašuje se na www.sjivancice.cz – sekce objednávky obědů kliknutím na odkaz http://strav.nasejidelna.cz/0046 (strávníci ŠJ Na Brněnce) nebo http://strav.nasejidelna.cz/0056 (strávníci Komenského nám.). Návod k použití je v odkazu. Změny prostřednictvím internetu lze provádět 48 hodin předem (nezapočítávají se víkendy, svátky a prázdniny)
·         Osobně v kanceláři školní jídelny u ředitelky nebo paní stravenkářky
·         Telefonicky na tel. 546 451 133 nebo 602 464 809 (NE SMS)
Stejným způsobem lze provádět odhlášky z důvodu nepřítomnosti.
Školní stravování se uskutečňuje pouze v době pobytu žáka, studenta ve škole. To znamená, že v případě absence žáka musí být oběd odhlášen. Výjimkou je první den nepředpokládané absence – nemoc, kdy může odebrat dítě stravu za sníženou cenu (cenu potravin) do jídlonosičů. Další dny musí stravu odhlásit, jinak může být doúčtována úhrada za přípravu oběda do plné výše (tj. + 33,- k ceně potravin), a to i v případě že stravu nevyzvedne a tzv. „propadne“.
V případě, kdy se strávník vrátí po dlouhodobé nepřítomnosti (nemoc) a nemá na daný den přihlášený oběd, může mu být oběd nabídnutý v případě, že má zaplacené stravné a školní jídelna obdrží odhlášku jiného strávníka stejné věkové kategorie, který je nepřítomen a nemůže se ze závažných důvodů pro stravu v daný den dostavit (dojíždějící žák apod.).
 
6.      Vydávání stravy, stolování
Svačiny se vydávají v době od 9.30 do 10.00 h
Obědy se vydávají ve dnech školního vyučování od 11.30 do 13,45 h, v době od 11.15 do 11.30 se vydává strava do jídlonosičů. V případě, že strávník  nemá vlastní jídlonosič k dispozici, může u stravenkářky zakoupit jednorázové misky pro přenos stravy. Z mimořádných provozních důvodů může být doba výdeje změněna. O této změně jsou strávníci informováni prostřednictvím nástěnky nebo u výdejního okénka.
Ve Školní jídelně Ivančice Na Brněnce 1 se stravují strávníci ZŠ TGM Ivančice, GJB Ivančice. Pro strávníky ZŠ V.Menšíka Ivančice a SVČ je strava dovážena na výdejnu Komenského nám. 7, pro strávníky ZŠ a MŠ Řeznovice je strava dovážena na jejich pracoviště, ostatní strávníci si dohodnou výdej individuálně.
Před vstupem do jídelny si odloží žáci tašky ve vestibulu, na cenné věci mohou využít zamykatelných skříněk ve vestibulu jídelny. Do jídelny mohou vstupovat pouze ti, kteří mají v daný den objednanou stravu. V případě, že strávník nebude mít objednanou stravu a bude přistižen v prostorách jídelny opakovaně, bude o této skutečnosti informován zákonný zástupce a vedení školy.
Před odebráním stravy je strávník povinen dodržet základní hygienická pravidla.
Žáci se v jídelně řídí pokyny pedagogického dozoru, který jednotlivé školy stanoví. Dozor dohlíží na příchod žáků do jídelny, jejich chování při stolování, odnášení oběda a použitého nádobí a následný odchod z jídelny. Žáky nenutí k dojídání jídla. Dbá na bezpečnost strávníků, upozorňuje personál na možné nebezpečí z hlediska hygieny a bezpečnosti. Dojde-li k úrazu strávníků, ohlásí dozírající úraz pracovníkům jídelny, kteří poskytnou první pomoc a provedou zápis v knize úrazů.
Při čekání na výdej stravy zachovávají strávníci pravidla slušného chování a řídí se zásadami správného stolování.
U výdejního okénka přiloží čip k výdajovému terminálu u chodu, který si daný den objednali. Vydávající personál jim na základě toho připraví oběd na talíř. Polévku si strávníci nalévají sami, případně poprosí o nalití kuchařku, rovněž nápoje mají samoobslužný systém. Dětem v družině nalévá polévku vychovatelka. Vydaná strava je určena ke konzumaci v jídelně.
V případě, že strávník čip zapomene, nahlásí tuto skutečnost stravenkářce, která prověří, zda má oběd nahlášený a vydá mu náhradní stravenku, kterou odevzdá u výdejního okénka při vyzvednutí stravy. Náhradní stravenky se vydávají v určených hodinách.
Jídlo si strávníci odnášejí ke stolu, použité nádobí odevzdávají na vyhrazené místo. Dbají o čistotu stolu a okolí. Žáci  při jídle  zbytečně nemluví, nehlučí, nepokřikují, neběhají, chovají se spořádaně, dbají pokynů dozoru. Ve školní jídelně, přilehlých  místnostech  a okolí je přísně zakázáno kouřit a konzumovat alkoholické nápoje.
Strávník  má možnost   jednoho  přídavku stravy (mimo masa) dle stavu výdeje. Stravu ani nádobí nesmí z jídelny odnášet. Konzumace probíhá vsedě u stolu.
Úklid během výdeje zabezpečuje personál jídelny. Dojde-li k potřísnění podlahy, učiní nezbytná opatření k tomu, aby nedošlo k uklouznutí. Rovněž mezi střídáním strávníků u stolu dbá o čistotu stolů.
Strávník, jehož chováním vznikla školní jídelně škoda, je povinen tuto škodu nahradit.
V případě opakovaného nedodržování tohoto provozního řádu má ředitelka ŠJ právo vyloučit strávníka ze stravování.
Veškeré připomínky, dotazy, problémy (hygienické, technické) hlásí strávníci ředitelce ŠJ.
B. Provozní řád školní kuchyně
Úvod
Tato směrnice je vydána na základě ustanovení zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon), zákona č. 258/2000 Sb. O ochraně veřejného zdraví, vyhl. 137/2004, nař. ES 852/2004
Provoz zařízení
Provoz ve ŠJ začíná v 6.00 h a končí v 14.30. Rozvoz stravy se provádí dle následujícího časového harmonogramu:
10.00 h odvoz stravy do ZŠ a MŠ Řeznovice (zajišťuje Penzion pro důchodce na základě smlouvy se školou)
11.00 – odvoz stravy na výdejnu Komenského nám. Ivančice a pro SVČ( zajišťuje Penzion pro důchodce na základě smlouvy se školou)
Zásady osobní a provozní hygieny
Zaměstnavatel ve spolupráci se zřizovatelem je povinen zajištovat:
-          aby pracovníci byly seznámeni s potřebnými hygienickými požadavky a absolvovali školení k rozšíření hygienických znalostí
-          osobní ochranné pracovní pomůcky
-          aby práci vykonávaly jen osoby zdravotně způsobilé
-          aby byl dodržován schválený technologický postup přípravy jednotlivých jídel
-          čistotu provozních a pomocných zařízení
-          vypracování a dodržování sanitačního řádu
-          zabezpečení pitné vody
-          vhodné podmínky pro osobní hygienu
-          provádění technických úprav, nátěrů a malování
Konat činnost ve stravovacích službách mohou pouze zaměstnanci, kteří splňují předpoklady zdravotní způsobilosti a mají potřebné znalosti nutné k ochraně veřejného zdraví.
1. Zaměstnanci školní kuchyně jsou povinni:
a) podrobit se v případech stanovených právním předpisem nebo rozhodnutím příslušného orgánu ochrany veřejného zdraví lékařským prohlídkám a vyšetřením, které provádí  lékař určený jako závodní
b) informovat praktického lékaře, který fyzickou osobu registruje, o druhu a povaze své pracovní činnosti,
c) vedoucí ŠJ má u sebe zdravotní průkazy zaměstnanců kuchyně a na vyzvání je předloží orgánu ochrany veřejného zdraví,
d) uplatňovat při pracovní činnosti znalosti nutné k ochraně veřejného zdraví a dodržovat zásady osobní a provozní hygieny,
e) k výrobě a přípravě pokrmů používat jen látky, suroviny, polotovary a potraviny, které jsou zdravotně nezávadné a odpovídají stanoveným požadavkům,
f) používat jen technologické a pracovní postupy, které zajistí zdravotní nezávadnost podávaných pokrmů,
g) dodržovat podmínky pro výrobu, přípravu, skladování a uvádění pokrmů do oběhu,
h) zajistit, aby podávané pokrmy vyhovovaly mikrobiologickým a chemickým požadavkům, měly odpovídající smyslové vlastnosti a splňovaly výživové požadavky podle skupiny spotřebitelů, pro které jsou určeny,
i) provádět opatření proti vzniku a šíření infekčních onemocnění a otrav z podávaných pokrmů,
j) v případech a způsobem upraveným právním předpisem odebírat a uchovávat vzorky podávaných pokrmů,
k) při výrobě, přípravě, skladování a uvádění pokrmů do oběhu používat pouze zdravotně nezávadné materiály a předměty,
l) používat po celou dobu výkonu práce čisté osobní ochranné pracovní prostředky,
m) dodržovat zákaz kouření.
n)dodržovat vnitřní řád, HACCP a sanitační řád, další předpisy v organizaci
2. Zaměstnanci nesmí při stravování žáků a zaměstnanců školy podávat pokrmy z tepelně neopracovaných vajec a syrového masa, včetně ryb.
3. Ve výrobních a ostatních prostorách kuchyně musí zaměstnanci dodržovat stanovené postupy k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a návody k obsluze a údržbě výrobních a pracovních prostředků a zařízení.
Celý systém přípravy, výroby, skladování a uvádění pokrmu do oběhu se stanoví podle HACCP (kritických bodů), který přesně určuje způsob technologie výroby a přípravy, navazující manipulaci, skladovací podmínky a uvádění pokrmů do oběhu. Při tom se zohledňuje rozsah činnosti, míra zdravotního rizika vyplývající provádění činnosti i specifické nebezpečí křížové kontaminace. HACCP se zpracovává tak, aby byla prokázána schopnost ovládat analyzovaná nebezpečí.
Zásady provozní hygieny:
a) náčiní, nádobí, pracovní plochy, strojně technologické zařízení, přepravní obaly a rozvozní prostředky musí být udržovány v čistotě a v takovém stavu, aby nedocházelo k ohrožování jakosti a zdravotní nezávadnosti potravin a pokrmů,
b) úklid všech pracovišť a prostor se provádí průběžně  podle stanoveného sanitačního řádu za použití mycích, popřípadě dezinfekčních prostředků podle povahy technologického procesu a zpracovávaných potravin a návodu výrobce,
c) sanitární zařízení, zejména záchody, musí být udržována v čistotě a provozuschopném stavu,
d) pomůcky a prostředky určené k hrubému úklidu je třeba používat takto označené či barevně odlišené a ukládat je odděleně od pomůcek na čištění pracovních ploch a zařízení přicházejících do přímého styku s potravinami a pokrmy,
e) musí být prováděna průběžně likvidace organického a anorganického odpadu,
f) předměty nesouvisející s výkonem pracovní činnosti nelze přechovávat v objektu školní kuchyně, potraviny a pokrmy pracovníků lze skladovat jen ve vyhrazeném chladícím zařízení,
g) preventivně je nutno působit k zamezení výskytu hmyzu a hlodavců a průběžně musí být prováděna běžná ochranná dezinfekce, dezinsekce a deratizace,
h) do zázemí školní kuchyně a výrobního prostoru nelze připustit vstup nepovolaných osob a zvířat. Do školní jídelny je přísný zákaz vstupu zvířat,
i) osobní věci, občanský oděv a obuv lze odkládat pouze v šatně, a to odděleně od pracovního oděvu,
j) pro úklid lze používat jen takové mycí, čistící a dezinfekční prostředky, které jsou určeny pro potravinářství,
k) v místnosti, kde se skladují, vyrábějí, připravují a vydávají pokrmy a myje nádobí nelze kouřit,
l) na pracovišti musí být dodržován oddělený režim mytí stolního a provozního nádobí, přepravních obalů a rozvozních prostředků.
. Pro výkon činností ve školní kuchyni se stanoví tyto zásady osobní hygieny:
a) je nutno pečovat o tělesnou čistotu a před započetím vlastní práce, při přechodu z nečisté práce na čistou (např. úklid, hrubá příprava), po použití záchodu, po manipulaci s odpady a při každém znečištění je nutno umýt si ruce v teplé vodě s použitím vhodného mycího (případně dezinfekčního) prostředku,
b) je nutno nosit osobní ochranné pracovní prostředky, zejména pracovní oděv, pracovní obuv a pokrývku hlavy při výrobě potravin. Pracovní oděv musí být udržován v čistotě a podle potřeby měněn v průběhu směny,
c) nelze opouštět objekt školní kuchyně v průběhu pracovní doby v pracovním oděvu a v pracovní obuvi,
d) je nutno zdržet se jakéhokoliv nehygienického chování na pracovišti (např. konzumace jídla, kouření, úpravy vlasů a nehtů),
e) je nutno mít na rukou krátce ostříhané a čisté nehty a ruce bez ozdobných předmětů,
f) použitý pracovní oděv, jakož i občanský oděv je nutno ukládat na místo k tomu vyčleněné; pracovní oděv a občanský oděv se ukládají jednotlivě.
Skladování potravin
Přejímka zboží se musí provádět po stránce kvantitativní a kvalitativní. Za správnou přejímku nese zodpovědnost vedoucí, v případě její nepřítomnosti vedoucí kuchařka.Potraviny se vybalují mimo prostor kuchyně a obaly se bezprostředně likvidují. Skladováním nesmí dojít k poškození kvality skladovaného zboží při dodržení skladovacích podmínek.
Příprava pokrmů
Zelenina a brambory se očistí v hrubé přípravně zeleniny a na další přípravu se předává v omyvatelných nádobách. Vytloukání vajec se provádí ve vyčleněném úseku do nádob označených pro používání vaječného obsahu. Na přípravu pokrmů lze používat jen čerstvá vejce z veterinárně sledovaných chovů, vejce musí být řádně tepelně zpracována varem po dobu min. 12 minut. Nesmí se používat vejce s porušenou skořápkou a vejce tepelně nezpracovaná.
Příprava masa probíhá v souladu s technologickými postupy, rozmrazení probíhá v lednici. Maso po umletí je do 3 hodin tepelně zpracováno. Mleté maso se nenechává přes noc syrové. Nože a pomůcky na zpracování syrového mase se používají jen k tomuto účelu. Pracovní plochy jsou vyčleněny na úseku hrubé přípravy masa.
Moučné pokrmy se vyrábí ve vyčleněném pracovním úseku.
Pokrmy, které se musí naporcovat jsou krájeny ve vyčleněném úseku, ihned po skončení úpravy se dohřívají na odpovídající teplotu.
Zeleninové a ovocné saláty se připravují ve vyčleněném úseku a po dohotovení jsou uloženy do chladničky.
Doba a teplota tepelného opracování by měla být dostatečná k tomu, aby se zajistilo zničení patogenních mikroorganismů.
Při smažení nesmí být tuky či oleje zahřívány na teplotu převyšující 180 °C, nesmí se používat přepálený olej.
20 minut před dokončením tepelné úpravy se do pokrmu nesmí přidávat žádné koření.
Zabezpečení nezávadnosti a výživové hodnoty pokrmu
Mechanické odstraňování nepoživatelných částí e provádí šetrně.
Zelenina se loupe, krájí a strouhá těsně před tepelnou úpravou nebo před podáváním
K vaření a přípravě stravy (nápojů) se nepoužívá teplá užitková voda.
Syrové maso se krájí, naklepává a mele těsně před dalším zpracováním
Všechny potraviny se omývají vcelku pod proudem pitné vody
Vaří se v nádobách s neporušeným smaltovaným povrchem nebo povrchem z nerezu nebo varného skla.
Výdej stravy
Pokrmy jsou v gastronádobách umístěny ve vyhřívacím pultu. Doba výdeje nesmí překročit 4 hodiny od dohotovení pokrmu. Při výdeji je třeba používat vhodné nástroje pro manipulaci se stravou (vidlice, naběračky, rukavice). Vydané pokrmy musí mít teplotu vyšší než +60 °C.
Strava určená pro rozvoz je plněna do várnic, které jsou označeny názvem organizace, pro kterou jsou určeny, datem a časem plnění, názvem potraviny a osobou, která nádobu plnila.
Mytí nádobí
Mytí nádobí se provádí v dostatečně teplé pitné vodě s přídavkem mycího prostředku po předchozí očistě zbytků. Bílé nádobí, skleničky, misky a příbory se myjí v myčce na nádobí. Mytí nádobí nesmí provádět stejný pracovník, který pracuje při výdeji stravy. Pokud není jiné řešení, musí být tyto činnosti časově odděleny a pracovník se musí převléci do jiného pláště.
Péče o nerezové nádobí a zařízení
Před prvním použitím nádobí vypláchnout (hlavně z hygienických důvodů). Pánev ohřívat bez tuku, ale nesmí se přehřát. Jinak se vykalí a vytvoří se barevné skvrny.
Barevné skvrny (pokud nevznikly přehřátím) nebo vápenné usazeniny lze odstranit octem nebo citronovou šťávou.
Nerezové nádobí nečistit drsnými mycím houbami, písky a drátěnkami. V případě připálenin použijte kypřící prášek do pečiva a přidat takové množství vody, aby byly připáleniny pod vodou. Vodu pomalu přivést do varu a pomalu vařit.
K dokonalému očištění a údržbě používat speciální prostředky na mytí a leštění nerezového nádobí.
Požadavky provozu
Pro účely splnění požadavků BOZP jsou zaměstnanci školní kuchyně povinni:
a) nepracovat s nožem směrem k tělu,
b) odkládat nářadí, zejména použité nože, vždy na určené místo,
c) udržovat volné únikové cesty a únikové východy,
d) nádoby s pokrmy (i prázdné) stavět jen do míst, kudy se neprochází,
e) při manipulaci s nádobami s horkým obsahem vždy používat ochranné chňapky a dbát zvýšené opatrnosti při chůzi,
f) nasazovat přídavná zařízení u kuchyňských robotů je při vypnutém motoru,
g) do masového strojku vtlačovat maso jen dřevěnou paličkou, tlačítkem, u nářezových strojů používat při obsluze příslušného náčiní, špičky salámu odkrajovat ručně,
h) zkoušky těsta, popřípadě jiných surovin připravovaných robotem, dělat jen po zastavení stroje,
i) nepohazovat pomůcky na vaření (nože, vidličky, naběračky,…) po stole,
j) dbát na to, aby podlahy ve všech prostorách školní kuchyně a jídelny byly do sucha vytřeny, bez zbytků pokrmů a odpadků,
k) nádoby z důvodu bezpečné manipulace nenaplňovat tekutinami po okraj; zacházet (vyklápět) s elektrickými či plynovými spotřebiči a pánvemi jen při vypnutí elektrického proudu (plynu); přesvědčit se vždy o výši vody v plášti kotle podle vodoznaku; zabezpečit vypouštěcí kohoutky varných kotlů proti náhodnému otevření; dbát na správnou funkci pojišťovacích ventilů a manometrů,
l) nepřenášet sám nadlimitní břemena, velké nádoby s horkou vodou nebo horkými pokrmy,
m) dávat pozor při snímání pokliček a pák z nádob s horkými pokrmy,
n) závady na strojích a jiném zařízení ihned oznamovat vedoucí školní kuchyně a zabezpečit jejich opravu odborně způsobilým zaměstnancem,
o) plně se soustředit na práci; při práci se nerozptylovat a nerušit ostatní při pracovní činnosti,
p) zvýšenou pozornost věnovat bourání masa a při vykosťování, při této práci používat ochrannou zástěru s drátěnou vložkou a ochranné rukavice či polorukavice proti pořezání,
q) chléb a ostatní pečivo uschovávat v určených čistých policích, umístěných minimálně 50 cm od podlahy, od stěn oddělen vloženým nebo jiným laťovým podobným zařízením; chléb nesmí být kladen ve vrstvách na sebe,
r) pravidelně kontrolovat lhůtu použitelnosti potravin a konzerv,
s) mleté maso se nesmí přechovávat přes noc syrové,
t) při manipulaci s pokrmy nebo poživatinami se jich nedotýkat přímo rukama, pokud to není podle jejich povahy nezbytné; zaměstnanci musí vždy používat vhodného náčiní a příborů a počínat si přitom s úzkostlivou čistotou,
u) dodržovat zákaz kladení bílého nádobí nebo mělkého černého nádobí naplněného pokrmem nebo umyté na podlahu a ponechávat je v nečistém nebo prašném prostředí nezakryté,
v) při mytí nádobí a příborů používat dostatečného množství čisté horké pitné vody; nádobí smývat ve dvou vodách; teplota mycí vody min. 40°C; voda k poslednímu smývání má být horká, aby nádobí samo oschlo a nebylo třeba používat utěrek; dezinfekce nádobí se provádí jenom na zvláštní pokyn orgánů státního odborného dozoru,
w) při obsluze elektrických spotřebičů, strojů a zařízení provádět pouze takové úkoly, které obvyklá práce vyžaduje a brát do rukou jen ty části, které jsou k tomu určeny,
x) nedotýkat se vadných vodičů nebo nedostatečně chráněných přívodů ke spotřebičům a strojům a nevěšet na části elektrické instalace, vypínače a kabely žádné předměty nebo části oděvu; po dokončení vypnout přívod elektrického proudu k jednotlivým spotřebičům; při použití horních kuchyňských pecí dbát zvýšené opatrnosti při vyndávání rozpálených pekáčů,
y) nevybírat za chodu stroje brambory nebo nesahat do otevřeného stroje rukou,
z) jakékoliv závady ihned ohlásit ředitelce ŠJ , včetně mimořádných událostí.
za) v případě pracovního úrazu vlastního nebo spoluzaměstnance, ihned tento nahlásit vedoucímu pracoviště, poskytnout 1.pomoc a zapsat do knihy úrazů
zb) komunikace ve všech prostorách kuchyně musí být udržovány trvale volné, osvětlené a v takovém stavu, aby nebyla ohrožena bezpečnost zaměstnanců. Ve skladu musí být k regálům volný přístup
zc) všechny uzávěry, vypínače, lékárničky a hasící přístroje musí být volně přístupné
Závěrečná ustanovení
Vnitřní řád Školní jídelny Ivančice je platný pro všechny zaměstnance a strávníky. Doplňky a změny mohou být prováděny pouze písemnou formou na základě rozhodnutí ředitelky ŠJ.
Nabývá účinnosti dnem 1.září 2011. Aktualizován k 31.8.2012.
 
V Ivančicích dne 31.srpna 2012
 
ANKETA
Přívítali byste svačiny výběrovou formou tzv. bufet?
1.
55%
2.
45%
NAŠI PARTNEŘI
Základní škola V.Menšíka Ivančice
i-com - prezentace školních jídelen