Školní jídelna Ivančice
AKTUALITY
03.09.2025
Změna nahlašování a odhlašování stravy
Vážení strávníci,
celý článek...
Změna nahlašování a odhlašování stravy
15.08.2025
Provoz školní jídelny
Vážení rodiče, strávníci, školní jídelna bude otevřena k vyřízení stravování od 20.8. každý den od 6.30 do 15.00 h. V této době si můžete vyzvedávat čip (pokud ho již nemáte). Přihlášku doporučujeme předem vyplnit online. Urychlí to celý proces přihlašová
celý článek...
Provoz školní jídelny
28.07.2025
Svačiny pro ZŠ TGM a GJB Ivančice
Svačiny (obyčejné a výběrové) pro ZŠ TGM a GJB Ivančice se budou připravovat od 15.9.2025Svačiny pro ZŠ TGM a GJB Ivančice
24.07.2025
Online přihlašování ke stravování
Od 1.8.2025 je možné se přihlašovat ke stravování na školní rok 2025/2026
celý článek...
Online přihlašování ke stravování
07.07.2025
Měsíční platba 2025/2026 podle kategorií

celý článek...
Měsíční platba 2025/2026 podle kategorií
10.09.2024
Výběrové svačiny
Od září 2024 měníme formát výběrové svačiny. Nově bude výběrová svačina v ceně 35,- Kč ve dvou variantách.
celý článek...
Výběrové svačiny
23.09.2020
Výdej do jídlonosiče z důvodu nemoci
Výdej do jídlonosiče z důvodu nemoci probíhá s ohledem na epidemiologické podmínky pouze v době 11.00 h - 11.30 h. Ve vestibulu se předá jídlonosič zaměstnanci jídelny a vyčká se na jeho naplnění. Je zákaz pohybu cizích osob po jídelně. Nesmíme ani oběd Výdej do jídlonosiče z důvodu nemoci
14.01.2019
Změna osoby pověřence na ochranu osobních údajů
Od ledna 2019 dochází ke změně v osobě pověřenceZměna osoby pověřence na ochranu osobních údajů
28.05.2018
Informace ke zpracování osobních údajů

celý článek...
Informace ke zpracování osobních údajů
21.06.2017
Hodnocení plnění kritérií projektu Zdravá školní j
V dokumentech bylo zveřejněno hodnocení plnění kritérií projektu Zdravá školní jídelna, do kterého jsme se zapojili.Hodnocení plnění kritérií projektu Zdravá školní j
16.08.2016
Naše jídelna je zařazena do projektu Zdravá školní
Za vznikem projektu Zdravá školní jídelna stojí odborníci na výživu ze Státního zdravotního ústavu ve spolupráci s týmem hygieniků. Projekt podporuje také Ministerstvo zdravotnictví a iniciativa Vím co jím.
celý článek...
Naše jídelna je zařazena do projektu Zdravá školní
05.02.2015
Změny výdeje do jídlonosičů - Na Brněnce

celý článek...
Změny výdeje do jídlonosičů - Na Brněnce
26.11.2014
Informace o obsažených alergenech

celý článek...
Informace o obsažených alergenech
17.12.2009
Upozornění
Strávníci, kteří na daný den nemají objednaný oběd, nebudou v době výdeje vstupovat do jídelny.Upozornění

 

Vnitřní řád Školní jídelny Ivančice - výdejna Komenského nám. 7

Úvod

Vnitřní řád zařízení školního stravování je vydán podle zákona č. 561/2004 Sb.(školský zákon), vyhlášky MŠMT č. 107/2005 Sb. o školním stravování a vyhlášky MŠMT č. 84/2005 Sb.  stravování zaměstnanců v platném znění a dalších platných právních předpisů.

Vnitřní řád upravuje práva a povinnosti žáků a zákonných zástupců, provoz zařízení a jeho vnitřní režim, podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví, ochrany před sociální patologickými jevy a před projevy diskriminace, podmínky zacházení s majetkem ze strany strávníků

  1. Provozní řád školní jídelny

 

  1. Úvod

Školní jídelna Ivančice zajišťuje stravování ve dnech školního vyučování pro

a ) žáky Základní školy V. Menšíka,

  1. b) zaměstnance školy
  2. c) cizí strávníky do jídlonosiče
  3. d) dietní stravování pro žáky, jjeich zdravotní stav vyžaduje dietní stravu a doloží tuto skutečnost lékařským potvrzením.

První den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole nebo školském zařízení se považuje za pobyt ve škole nebo školském zařízení.

 

  1. Práva a povinnosti strávníků, zákonných zástupců a zaměstnanců školní jídelny

             Práva žáků:

  • kvalitní strava odpovídající množství a nutriční složení
  • informace o kvalitě a způsobu přípravy stravy
  • po dohodě odebírání dietní stravy
  • požádat o pomoc dohlížející a zaměstnance ŠJ při řešení vzniklého problému (např. rozbití nádobí či rozlití jídla)
  •  

             Povinnosti dětí, žáků:

  • dodržovat pravidla vnitřního řádu školní jídelny a pokyny k ochraně zdraví a bezpečnosti
  • šetřit zařízení a vybavení školní jídelny
  • respektovat pokyny dohledu a všech zaměstnanců školní jídelny
  • dodržovat zásady slušného chování a kulturního stolování
  • hlásit dohledu školní jídelny případný úraz či zranění nebo nevolnost
  • nerušit svými projevy ostatní strávníky (hlasité mluvení, pobíhání po jídelně)

             Práva zákonných zástupců:

  • informace o jídelním lístku, kvalitě a způsobu přípravy, alergenech, které jsou v pokrmu obsaženy
  • dodržovat dietní stravu pro dítě, jehož zdravotní stav to vyžaduje
  • dodávat podněty k činnosti školní jídelny

            Povinnosti zákonných zástupců:

  • včas každý měsíc provést úhradu stravného
  • včas odhlašovat stravu při nepřítomnosti dítěte ve škole
  • nahlásit včas podstatné změny související s úhradou
  • odhlásit dítě ze stravování lze i v průběhu roku
  • na každý školní rok vyplnit a podepsat závaznou přihlášku ke stravování

           Práva zaměstnanců školní jídelny:

  • zajištění podmínek pro výkon činnosti školní jídelny
  • nezasahování do jejich činnosti v rozporu s právními předpisy

           Povinnosti zaměstnanců školní jídelny:

  • dodržovat pravidla vnitřního řádu, pracovní náplně
  • chránit bezpečí své, ostatních zaměstnanců a strávníků
  • poskytovat informace strávníkům a zákonným zástupcům
  • pomáhat při výchovném působení na žáky

 

  1. Přihlašování ke stravování

Ke stravování se musí strávníci, zaměstnanci i cizí strávníci řádně přihlásit vyplněním písemné přihlášky, která slouží zároveň jako podklad pro vedení školní matriky školského zařízení. Přihláška musí být kompletně vyplněna  a vrácena před zahájením stravování.  Přihláška se vyplňuje na každý školní rok.

Při přihlášení ke stravování je strávníkovi za zálohu 110,- Kč vydán aktivovaný čip. Tímto se strávník prokazuje u výdejního okénka. Čip slouží po celou dobu školní docházky dítěte v jednotlivých školách, kterým školní stravování poskytujeme. Po ukončení stravování je proti čipu strávníkovi vrácena záloha 100,-(u čipů vydaných do 10/2011) nebo 110,- (čipy vydané po tomto datu), a to v případě vrácení vlastního nepoškozeného čipu.

 

  1. Ceny stravného

Strávníci jsou zařazeni do věkových skupin, pro které jsou stanoveny tyto finanční normativy:  

1.

Děti MŠ od 3 do 6 let

Kč 28,-

2.

Děti MŠ od 7 do 10 let

Kč 32,-

 

Žáci ZŠ od 7 do 10 let

Kč 32,-

3.

Žáci ZŠ od 11 do 14 let

Kč 34,-

 

Studenti GJB od 11 do 14 let

Kč 34,-

4.

Žáci ZŠ 15 a více let

Kč 38,-

 

Studenti GJB 15 a více let

Kč 38,-

5.

Závodní stravování a cizí strávníci

Kč 93,-

 

Do věkových skupin jsou strávníci zařazování na dobu školního roku, ve kterém dosahují věku pro jednotlivou kategorii. Školní rok je chápán od 1.září do 31.srpna (určeno vyhláškou o školním stravování).

 

 

  1. Výběr stravného

Strávník, případně zákonný zástupce může zvolit z následujících variant

  • Převodem na účet 86-1578600277/0100 u Komerční banky po přidělení variabilního symbolu. Ten přidělí stravenkářka na žádost strávníka nebo jeho zákonného zástupce. Při zadávání platebního příkazu je nutné uvádět variabilní symbol a jméno dítěte ve zprávě pro příjemce.
  • Hotově u stravenkářky školní jídelny Lány 4
  • Fakturou za uplynulý měsíc – na základě smlouvy s organizací

Stravné musí být uhrazeno do konce předchozího měsíce na měsíc následující. Případné odhlášky se odečítají v následujícím období.  V případě plateb převodem je nutné uhradit nejpozději do 20. dne předchozího měsíce, aby včas byla platba převedena na účet Školní jídelny a mohla být strávníkovi připsána tak, aby od 1.dne následujícího měsíce měl zajištěnou stravu.  

Přeplatky se vyúčtovávají jedenkrát ročně (zpravidla po skončení školního roku), nebo v případě, že strávník ukončí stravování. Přeplatky se převádí do dalšího školního roku, pokud strávník (u osob mladších 18 let zákonný zástupce) nepožádá písemně o jeho vrácení. V žádosti musí být uvedeno jakým způsobem má být přeplatek vrácen, v případě převodu hotovosti na účet je třeba uvést číslo účtu.

V případě, že je finanční situace rodiny z vážných důvodů neuspokojivá, lze ve spolupráci s třídním učitelem požádat o prominutí úplaty za stravování a zajištění stravování poskytnutím daru nebo z dotační výzvy (např. Women for women).

  1. Přihlašování a odhlašování jídla

Obědy se přihlašují na celý měsíc nebo jen na vybrané dny, nejpozději do 14.00 h předchozího pracovního dne. Oběd zahrnuje polévku, hlavní jídlo, nápoj, případně další doplněk – zeleninový salát, ovoce, moučník, mléčný výrobek.

Jídelní lístek je sestavován na základě nutričních požadavků, zásad zdravé výživy s ohledem na dodržování spotřebního koše vybraných potravin. Pestrost je uplatňována tak, aby byla zajištěna nejen během dne, ale i týdne a celého měsíce. Dbá se o střídání jídel masitých, polomasitých, bezmasých a zeleninových. Syrová zelenina či ovoce se podávají dle možnosti co nejčastěji. Jídelní lístek umožňuje zpravidla nabídku ze 2 chodů. Je vyvěšen na nástěnkách v prostorách jídelny, na webových stránkách jídelny

 Po zaplacení stravného je rozepsán automaticky jednotlivým strávníkům chod č. 1, pokud není dohodnuto jinak. V případě zájmu lze na chod č. 2 změnit následovně:

  • Prostřednictvím objednávkového terminálu – přiložením čipu. Takto lze objednávat nejpozději do 14.00 h předchozího dne.
  • Přes systém internetového objednávání – strávník si musí vyzvednout přihlašovací údaje a přihlašuje se na sjivancice.cz – sekce objednávky obědů kliknutím na odkaz http://strav.nasejidelna.cz/0390 . Návod k použití je v odkazu. Změny prostřednictvím internetu lze provádět do 14 h předchozí pracovní den na následující pracovní den (nezapočítávají se víkendy, svátky a prázdniny)
  • Osobně v kanceláři školní jídelny u ředitelky nebo paní stravenkářky na ulici Lány 1716/4
  • Telefonicky na tel. 546 451 133 nebo 602 464 809 (NE SMS)

Stejným způsobem lze provádět odhlášky z důvodu nepřítomnosti.

Školní stravování se uskutečňuje pouze v době pobytu žáka ve škole. To znamená, že v případě absence žáka musí být oběd odhlášen. Výjimkou je první den nepředpokládané absence – nemoc, kdy může odebrat dítě stravu za sníženou cenu (cenu potravin) do jídlonosičů. Další dny musí stravu odhlásit, jinak může být doúčtována úhrada za přípravu oběda do plné výše, a to i v případě že stravu nevyzvedne a tzv. „propadne“.

V případě, kdy se strávník vrátí po dlouhodobé nepřítomnosti (nemoc) a nemá na daný den přihlášený oběd, může mu být oběd nabídnutý v případě, že má zaplacené stravné a školní jídelna obdrží odhlášku jiného strávníka stejné věkové kategorie, který je nepřítomen a nemůže se ze závažných důvodů pro stravu v daný den dostavit (dojíždějící žák apod.).

 

  1. Vydávání stravy, stolování

Obědy se vydávají ve dnech školního vyučování od 11.30 do 13,45 h, v době od od 11.30 -11.45 se vydává strava do jídlonosičů. Stravu nelze vydávat do skleněných nádob. Z mimořádných provozních důvodů může být doba výdeje změněna. O této změně jsou strávníci informováni prostřednictvím nástěnky nebo u výdejního okénka.  Výdej do jídlonosičů je upraven zvláštním předpisem.

Výdej stravy zabezpečuje Školní jídelna Ivančice.

Před vstupem do jídelny si odloží žáci tašky ve škole, do prostor jídelny je nenosí. Do jídelny mohou vstupovat pouze ti, kteří mají v daný den objednanou stravu. V případě, že strávník nebude mít objednanou stravu a bude přistižen v prostorách jídelny opakovaně, bude o této skutečnosti informován zákonný zástupce a vedení školy.

Před odebráním stravy je strávník povinen dodržet základní hygienická pravidla (umytí rukou).

Žáci se v jídelně řídí pokyny pracovníka vykonávajícího dohled.  Dohled dohlíží na příchod žáků do jídelny, jejich chování při stolování, odnášení oběda a použitého nádobí a následný odchod z jídelny. Žáky nenutí k dojídání jídla. Dbá na bezpečnost strávníků, zajišťuje ochranu před rizikovým chováním a před projevy diskriminace, nepřátelství, násilí, reguluje osvětlení v jídelně, upozorňuje personál na možné nebezpečí z hlediska hygieny a bezpečnosti. Dojde-li k úrazu strávníků, ohlásí dozírající úraz pracovníkům jídelny, kteří poskytnou první pomoc a provedou zápis v knize úrazů. Dohlíží také na to, aby zamezil vstupu osobám, které se nestravují.

Při čekání na výdej stravy zachovávají strávníci pravidla slušného chování a při jídle se řídí zásadami správného stolování.

U výdejního okénka přiloží čip k výdajovému terminálu u chodu, který si daný den objednali. Vydávající personál jim na základě toho připraví oběd na talíř. Polévku si strávníci nalévají sami, případně poprosí o nalití kuchařku, rovněž nápoje mají samoobslužný systém. Dětem v družině nalévá polévku vychovatelka. Vydaná strava je určena ke konzumaci v jídelně.

V případě, že strávník čip zapomene, využije k vyzvednutí stravy náhradní výdejový systém tj. nahlásí své jméno kuchařce a ta ho zadá do terminálu a oběd odklikne. Zjistí tak, zda strávník má oběd objednaný a označí ho jako vydaný. S ohledem na to, že tato činnost zdržuje, provede až po vydání stravy ostatním strávníkům čekajících na oběd, kteří čip mají.

Jídlo si strávníci odnášejí ke stolu, použité nádobí odevzdávají na vyhrazené místo. Dbají o čistotu stolu a okolí. Žáci při jídle zbytečně nemluví, nehlučí, nepokřikují, neběhají, u jídla nepoužívají telefony nebo jiná zařízení, neplýtvají hygienickými potřebami ani neničí vybavení jídelny (ubrusy, stoly, zdi, příbory), chovají se spořádaně, dbají pokynů dohledu. Pokud něco vylijí nebo rozbijí, slušně požádají personál o úklid. Ve školní jídelně a v přilehlých místnostech a okolí je přísně zakázáno kouřit (včetně elektronických cigaret) a konzumovat alkoholické nápoje. Poté, co dojí a uklidí nádobí, ihned odchází z jídelny, aby uvolnili místo dalším strávníkům.

Strávníci nemají nárok na přídavek, personál přidává pouze podle stavu výdeje. Stravu ani nádobí nesmí z jídelny odnášet. Konzumace probíhá vsedě u stolu.

Úklid během výdeje zabezpečuje personál jídelny. Dojde-li k potřísnění podlahy, učiní nezbytná opatření k tomu, aby nedošlo k uklouznutí. Rovněž mezi střídáním strávníků u stolu dbá o čistotu stolů.

 

  1. Řešení nouzových a havarijních situací

Konkrétní nouzovou nebo havarijní situaci /havárie vody, přerušení dodávky elektřiny/ řeší ředitelka školní jídelny s vedením školy.

Podle charakteru situace může být zajištění školního stravování omezeno nebo přerušeno.

Strávníci a zákonní zástupci strávníků budou o této situaci dle možností  informováni.

  1. Škody na majetku školní jídelny

Strávníci, případně jejich zákonní zástupci odpovídají za škody způsobené na majetku školní jídelny. Strávníci jsou povinni nahlásit všechny škody, které ve školní jídelně způsobili nebo jako svědci viděli způsobit ředitelce školní jídelny, dohledu nebo zaměstnancům školní jídelny. Škodu, která je způsobena neúmyslně, strávník nehradí. Úmyslně způsobenou škodu je strávník, případně jeho zákonný zástupce povinen nahradit.

  1. Závěrečná ustanovení

Veškeré připomínky týkající se jídelního lístku, kvality stravy, technických a hygienických závad provozu školní jídelny řeší ředitelka školní jídelny.

Případné stížnosti týkající se školního stravování lze podávat ústně či písemně ředitelce školní jídelny k vyřízení. Podávání a vyřizování stížností se dále řídí vnitřní směrnicí k vyřizování stížností.

S vnitřním řádem školní jídelny jsou strávníci a v případě dětí a žáků i jejich zákonní zástupci seznámeni v rámci přihlášky ke stravování, zveřejněním řádu ve školní jídelně a na webových stránkách školy. Strávníci jsou povinni se řídit pokyny uvedenými v tomto „Vnitřním řádu školní jídelny“.

V případě opakovaného nedodržování tohoto vnitřního řádu má ředitelka ŠJ právo vyloučit strávníka ze stravování.

Tento řád nabývá účinnosti dne 1.9.2024.

                                                                                                

ředitelka ŠJ Ivančice

JÍDELNÍČEK NA DNEŠNÍ DEN18.9.2025
Svačina:Chléb, játrová pomazánka, zelenina (obsahuje alergeny*: 1a, b, 7)
Polévka:Minestrone (obsahuje alergeny*: 9)
Jídlo 1:Rybí file na másle, bramborová kaše (obsahuje alergeny*: 7, 4)
Jídlo 2:Zadělávaný hrášek, vejce, brambory (obsahuje alergeny*: 1a, 3, 7)
Nápoj:Voda s citronem, mléko, sirup
ZŠ a MŠ Bratčice
Přesnídávka:Chléb, játrová pomazánka, zelenina (obsahuje alergeny*: 1a, b, 7)
Polévka:Minestrone (obsahuje alergeny*: 9)
Hlavní jídlo:Rybí file na másle, bramborová kaše (obsahuje alergeny*: 7, 4)
Svačina:Chléb s bazalkovým máslem a rajčetem (obsahuje alergeny*: 1a, b, 7)




SEZNAM ALERGENŮ
01 Obiloviny (vše obsahující lepek)
02 Korýši
03 Vejce
04 Ryby
05 Arašídy (Podzemnice olejná)
06 Sójové boby (sója)
07 Mléko
08 Ořechy, mandle, pistácie
09 Celer
10 Hořčice
11 Sezamové semínko
12 Oxid siřičitý
13 Vlčí bob
14 Měkkýši
 
ZŘIZOVATEL
Náš zřizovatel
NAŠI PARTNEŘI
Základní škola T.G.M IvančiceZŠ a MŠ BratčiceZákladní škola V.Menšíka Ivančice
i-com - prezentace školních jídelen